MARKETING VÍNA
  • AKTUÁLNA PONUKA
    • Degustačné balíky vín
  • O nás
  • Služby
    • Prezentácia na KZV
    • Tvorba webov
    • Ochutnávky u vás
    • Sluzby biznis >
      • Pre vinarov
      • Pre vínotéky
      • Pre reštaurácie
      • Pre eventy
      • Pre corporate
  • Cenník
  • Kontakt
  • BLOG
  • ENG
    • Wine marketing
    • Solutions >
      • Wine maker
      • Wine distributor
      • Wine lover
    • Contact

Z kuchyne kontentového Marketingu vína: Sú dnes ľudia ochotní čítať dlhé články?

13/9/2018

 
Keď v roku 1954 prišla televízia, mnoho ľudí sa domnievalo, že rozhlas zanikne. Keď roku 1991 prišiel internet (či lepšie povedané o pár rokov neskôr – v čase najväčšieho online boomu), viacero ľudí predpovedalo, že zanikne televízia. Nič z toho sa nestalo. Rôzne typy médií stále existujú vedľa seba. V horšom prípade medzi sebou bojujú, v tom lepšom sa snažia spolupracovať. 
Picture
Podobná diskusia sa často vedie na tému zmysluplnosti textových materiálov v období, kedy mnoho marketérov prezentuje video ako jediný a zmysluplný obsah budúcnosti, ako aj na tému dĺžky publikovaných článkov.
 
V období, kedy je svet zaplavený tonami jednoduchých a často bezduchých článkov, ktoré sa s miernymi obmenami preberajú z jedného online média na druhý, je táto otázka na mieste. Je to však naozaj tak? Sú užívatelia a návštevníci webu nevďační? Sú leniví prečítať si dlhší materiál? Je long form pre online mŕtvy?
 
Na túto otázku sme hľadali odpoveď aj v rámci servera KamZaVinom.sk, na ktorom prezentujeme rôzne témy z oblasti vinárstva a gastronómie. Jedným z našich hlavných cieľov je podporovať vínnu kultúru na Slovensku, edukovať širokú verejnosť a pomáhať slovenským vinárom prezentovať výsledky svojej práce. Veríme, že vinárstvo je pre Slovensko tradičným odvetvím, ktoré môže pomôcť aj ďalším odvetviam ako je gastronómia, či turistický ruch. A edukácia bez poriadnej dávky materiálu nie je možné. To hovoril už sváko Lenin: Učiť sa, učiť sa, učiť sa. 

Preto toho robíme a zverejňujeme často naozaj veľa...
 
Pre prezentáciu vinárskych tém používame a vytvárame rôzne formy obsahu – od článkov, cez fotografie, až po spomínané videá. Články, ktoré sa na servery KamZaVinom.sk objavujú, majú rozsah rôzny. Od krátkych správ o lokálnych vínnych podujatiach a festivaloch, až po dlhé rozhovory a príbehy slovenských vinárov. Máme za sebou viac ako 3 roky skúseností s publikovaním obsahu pre toto špecifické odvetvie. Preto si trúfame zverejniť aj čo to z našich zistení v otázke – krátky alebo dlhý obsah? 
​Aké sú teda naše skúsenosti?

Je pre nás veľmi príjemným prekvapením, že long form rozhodne mŕtvy nie je. Len za posledný mesiac sme publikovali viac ako 40% obsahu v podobe článkov, ktorých rozsah bol ďaleko nad hranicou 1000 slov. A tieto články mali v porovnaní s krátkymi nadštandardne dobré výsledky – miera dočítania 70%, o 30% nižší bounce rate ako u krátkych článkov, vyššia miera zdieľaní a lajkovaní na sociálnych sieťach, a... čo je možno najdôležitejšie o 33% vyššia priemerná čítannosť ako u kratších foriem.
 
Na margo dlhých textov je však treba povedať aj to, že na ne musí človek dozrieť, podobne ako na niektoré typy vín. Dlhšie články sú populárne najmä u pravidelných návštevníkov nášho servera, ktorí sa k nám vracajú a sú už do istej miery poučení o téme vína ako takého.
​
Práve to je dôvod preto sa, aj napriek mimoriadne priaznivým výsledkom, nevzdáme ani kratších článkov, tj článkov v rozsahu do cca 500 slov. Tie sú určené najmä širšej verejnosti a slúžia predovšetkým na upútanie pozornosti, zatraktívnenie témy voči novým návštevníkom a ich edukáciu.
​  
Čo sa práve teraz najviac číta na serveri KamZaVinom.sk? 
  • Dorota Pospíšilová: Štát nemá vôbec predstavu, čo môže vinárstvo pre Slovensko vykonať (ROZHOVOR) - ROZSAH ČLÁNKU: 2066 SLOV
  • Geológ Ivan Kraus: Slovensko má jedinečnú vinársku oblasť - ROZSAH ČLÁNKU:  1440 SLOV
  • VIDEOREPORTÁŽ: Vinárstvo Skovajsa - ROZSAH ČLÁNKU: 1306 SLOV
  • Tokajské vinobranie Čerhov (29.9.2018) - ROZSAH ČLÁNKU 210 SLOV
Dlhý vs. krátky formát článkov o víne v skratke

​Hoci server KamZaVinom.sk má špecifické zameranie a jasne definovanú tematickú oblasť. Veríme, že naše skúsenosti sú aplikovateľné aj pre iné odvetvia. 
​Aké sú výhody dlhého obsahu
  • Obsiahne tému v širšej miere, nie je povrchný
  • Pôsobí dôveryhodnejšie a odbornejšie
  • Užívatelia ho vnímajú ako obsah exkluzívny, ktorí sú skôr ochotní zdieľať aj v rámci svojich sociálnych sietí
  • Je lepšie vnímaný v rámci SERPu, dlhé články sa skôr dostávajú na popredné pozície vo vyhľadávaní
  • Udrží čitateľa na stránke dlhšie a má menšiu mieru odchodov 
Aké sú výhody krátkeho obsahu
  • Je menej náročný na prípravu
  • Je populárnejší u nových návštevníkov stránky
  • Je možné ho produkovať väčšie množstvo za krátky čas a tým zvyšovať počet indexovaných stránok a hustotu kľúčových slov na stránke

Comments are closed.

    Neprehliadnite

    Picture

    Picture

    Najlahodnejšie správy o víne na webe 
    Picture

    RSS Feed

Picture
(c) 2018, Marketing vína - Vivacitas, s.r.o. - Všetky práva vyhradené a chránené Autorskými právami. Kopírovanie ktorejkoľvek časti webu, textov či obrázkov bez súhlasu autora je trestné
Build with love  |  B Online by JUICY STORY
  • AKTUÁLNA PONUKA
    • Degustačné balíky vín
  • O nás
  • Služby
    • Prezentácia na KZV
    • Tvorba webov
    • Ochutnávky u vás
    • Sluzby biznis >
      • Pre vinarov
      • Pre vínotéky
      • Pre reštaurácie
      • Pre eventy
      • Pre corporate
  • Cenník
  • Kontakt
  • BLOG
  • ENG
    • Wine marketing
    • Solutions >
      • Wine maker
      • Wine distributor
      • Wine lover
    • Contact